Ondanks onze betrachting om zo volledig mogelijk te zijn in onze uiteenzetting op bovenliggende pagina’s zijn er toch nog een aantal vragen die regelmatig terugkomen.
Hierbij een bloemlezing. Nog vragen? Stuur ons een bericht
VEELGESTELDE VRAGEN
Hoe herken ik een niet officiële offerte/aanbieder?
Staat er op de offerte of de website van de aanbieder geen btw nummer, wat altijd verplicht is, dan hebt u vermoedelijk een niet officiële offerte gekregen. Lees hier de risico’s
hoe betrouwbaar zijn reviews
Dit is een moeilijke maar geen onmogelijke. Want zelfs ogenschijnlijk neutrale reviews die op open platformen verschijnen kunnen geschreven zijn door vrienden en kennissen.
Dit is o.a. één van de redenen waarom wij samenwerken met het boekingsplatform Salino
Als we een boeking hebben lopen via hun platform dan krijgt de klant achteraf een reviewlink die door hen gestuurd wordt. Met andere woorden: echte reacties van echte klanten.
oh ja….. gaat u met ons in zee, vergeet dan zeker achteraf niet hun review in te vullen want dan draagt u tot een gemakkelijkere keuze voor onze volgende koppels.
BTW tarief
Voor DJ diensten is altijd een btw tarief van toepassing van 6% op diensten en materiaal. Gaat u zelf zorgen voor de DJ en huurt u materiaal dan is er een tarief van 21% van toepassing. Hebt u een offerte ontvangen waarop vermeldt staat “vrijgesteld van btw” dan kan dit indien het een kleine onderneming betreft met beperkte omzet. Dit type bedrijven moet geen btw aanrekenen, maar kan aan de andere kant voor aankopen ook geen btw aftrekken. In de kering zal dit bij gelijkaardige aanbieders van de verschillende types geen goedkopere totaalprijs opleveren.
IS ALL-IN ECHT ALL IN?
In onze offerteprijs zit in principe alles in. In de voorbereiding zal u van ons geen extra aanrekening ontvangen tenzij er extra diensten gevraagd worden. En zelfs in voorkomend geval dient u hiervoor uw schriftelijke goedkeuring te geven. Extra diensten geleverd zonder uw voorafgaandelijke goedkeuring zullen nooit een meerprijs als gevolg hebben.
Op het feest zelf betekend dit ook dat we door blijven gaan tot het feest zijn einde kent. Dit doen we in overleg. Onze DJ’s gaan door zolang er danslustigen zijn. Is er nog slechts een zeer beperkt aantal genodigden aanwezig die geen aanstalten meer maken om te dansen dan wordt de all-in formule als beëindigd beschouwd.
WANNEER IS DE DJ EFFECTIEF AANWEZIG?
Onze DJ’s zijn ruim voor aanvang aanwezig. Ook dat zit vervat in de all-in formule. Alleen moet u er rekening mee houden dat ook bij een DJ de factor vermoeidheid meespeelt.
Wilt u dat de DJ langer dan 2 uur voor het feest aanwezig is voor permanentie tijdens het dinermoment en om enkele toespraken te hosten, dan adviseren wij u wel om een aparte ruimte te voorzien waarin ontspanning kan genoten worden in de tussenmomenten. Het spreekt voor zich dat indien de DJ uren op voorhand op een stoel aan de DJ booth moet zitten er een niet onbelangrijke factor van vermoeidheid zal intreden tegen de start van zijn prestatie.
HOSPITALITY/CATERING
Voorzie een kleedkamer /aparte ruimte voor de DJ waar hij na het opstellen van zijn installatie zich kan omkleden.
Is de totaalaanwezigheid van meer dan 5 uur gewenst, dan dient u een kleine catering te voorzien voor de DJ.
Dit hoeft zeker niet gelijk te lopen met een uitgebreide catering die u voor uw gasten voorziet. Een lichte maaltijd draagt zelfs de voorkeur uit.
Verder vragen wij u te voorzien in flessenwater in grote flessen aan de Dj booth (2 stuks).
Is het een groot evenement met enkel publieke toiletten met grote wachttijd, voorzie dan gebruik van het personeelstoilet voor de DJ
GELUIDSOVERLAST
Wij monitoren ons geluid de hele avond en houden ons aan de strikte wettelijke bepalingen inzake maximaal volume van 95dB. Indien de normen van de zaal echter een lager volume dan 80dB vereist dan dienen alternatieven besproken te worden. Om u een idee te geven: een zaal met 50 pratende mensen aan tafels geeft al ongeveer 65dB aan geluid.
Heeft de zaal een automatische stroomonderbreker die onze installaties uitschakelt bij piekvolume dan dient de organisator te voorzien in een 2de circuit zodat onze computers niet uitvallen. Enkel het mengpaneel wordt dan aangesloten achter de stroomonderbreker en heeft hetzelfde gewenste resultaat.
GELEGENHEIDSFEESTZAAL
Vind uw feest plaats in een gelegenheidsfeestzaal dan adviseren we u graag over de extra verplichtingen die, helaas, meestal wel een extra kost met zich meenbrengen.
Anders dan in een erkende feestzaal zijn is er vermoedelijk geen verplichte muzieklicentie aanwezig. Verder zijn er nog een aantal verplichte maar kosteloze administratieve dingen die geregeld moeten worden. Kosteloos, tenzij….. u ze niet uitvoert en bij een controle beboet wordt.
DRAAIEN JULLIE NON-STOP?
Ja, op de occassionele plasbreak na nemen onze DJ’s geen pauze en draaien non-stop, maar ook dan blijft alles gewoon verder werken.
PARTY PAKKET: €750 + 6% btw
Bent u op zoek naar een topprestatie van een DJ voor uw feest waarbij er slechts een minimum aan overleg verwacht wordt en de totale prestatietijd voornamelijk de dag van het feest zelf plaatsvind, dan is dit het pakket voor u. We hebben dit gecreëerd om te beantwoorden aan de online DJ boekingsfirma’s die low budget aanbieden. We doen zeker geen afbreuk aan hun manier van werken maar willen in dit pakket toch een concurrentieel alternatief bieden waarbij er toch vanaf de dag van de boeking en zelfs vooraf persoonlijk contact met de DJ mogelijk is. Wij garanderen u in dit pakket een “no nonsense” party verzorgd door een ervaren DJ met een professionele installatie.
WEDDING PACKAGE (meest genomen): €1100 + 6% btw
We houden van de persoonlijke aanpak. Voorbereidende gesprekken zoveel als nodig telefonisch of afspraken op locatie. Ook overleg met alle betrokken partijen die in enigerlei mate betrokken kunnen zijn bij onze prestatie. De cateraar, de weddingplanner, gelegenheidsartiesten uit uw publiek,… alles is inbegrepen.
In dit pakket kijken we niet op een uurtje minder of meer en wordt er een draaiboek uitgeschreven van de eerste minuut tot het einde.
ULTRA PAKKET: €2100 + 6% btw
Bent u verder ook nog op zoek naar extra toevoegingen zoals zangers, zangeressen, groepen of muzikanten voor uw receptie of avondfeest, extra toevoegingen voor zaalaankleding, sfeerverlichting buiten de dansvloer, enzovoort dan kiest u voor dit pakket. In dit pakket zijn de prijzen van de artiesten uiteraard niet inbegrepen maar wel alle voorbereiding met hen, eventuele repetities in onze eigen repetitieruimte of op verplaatsing, en de upgrade van licht en geluid dat nodig is voor de optredens. Twijfelt u eraan of u dit pakket nodig hebt dan kan ook het wedding package geboekt worden met de extra diensten apart betaalbaar. Gaat u voor een uitgebreide organisatie kies dan zeker voor de vaste prijs van dit pakket om u volledig te ontzorgen.