DJ experience hecht het grootste belang aan een goede samenwerking met onze opdrachtgever maar voor ons is het ook van het grootste belang om volledig volgens jullie richtlijnen te werken en zeker eventuele beperkingen goed te bespreken zodat we voor een perfecte prestatie kunnen gaan voor onze gemeenschappelijke klant.

We bezorgen u hierbij wat algemene info over onze manier van werken. Hebt u vragen of opmerkingen laat zeker niet na ons te contacteren.

Dit kan rechtstreeks via +32 495 53 12 10 of via mail steven@stelobo.be

DJ ONLY PRESTATIES OP JULLIE INSTALLATIE

Voorziet u een installatie voor ons dan verwachten we uiteraard dat deze voldoet aan een aantal minimumnormen. Deze kan u nalezen in onze Ryder. We gaan er echter van uit dat indien u een installatie voorziet, deze voldoet aan de eisen van een moderne DJ. Voldoet het licht en geluid aan de normen, maar de DJ booth zelf niet. Deze brengen wij altijd graag en zonder meerprijs voor de klant mee.

OPSTELLEN EN AFBREKEN

Laat het ons zeker weten indien er voor het opstellen en afbreken beperkingen zijn. We nemen dit altijd op in onze overeenkomsten maar onze opdrachtgevers zijn hierin meestal geen ervaringsdeskundigen. Is er dus een praktische beperking. Parkeren tijdens lossen en laden, gratis parking voor 2 wagens tijdens event, hoge drempels en podia, verdiepingen zonder lift zijn zaken die wij moeten incalculeren. Dit kan ook probleemloos, maar we komen soms de dag zelf voor verrassingen te staan. Laat ze ons desgevallend dus zeker weten.

GELUIDSNIVEAU

Onze DJ’s gaan het geluidsniveau steeds afstellen op de normen van de zaal en de wensen van het publiek. Daarom is het zeer belangrijk dat de DJ monitor aanwezig is en dat deze afzonderlijk regelbaar is indien u zelf voor de installatie zorgt.

We houden er niet echt van, maar mocht er een stroomonderbreker aanwezig zijn bij overschrijding van het volume dan kunnen wij helaas niet optreden zonder goed overleg. Het is immers onze ervaring dat overschrijdingen meestal niet in onze handen liggen, maar in dat van het publiek als er luid meegezongen wordt bij de ambiancenummers. Wij werken met computers en verzamelen daarop in de loop van de avond playlists met verzoekjes, te spelen en gespeelde nummers. Bij elke stroomuitval zijn we dit volledig kwijt. Wij staan echter wel open voor een dubbele stroomaanbieding waarbij bijvoorbeeld alleen de mengtafel even uitvalt en de rest blijft aanstaan. Computers, luidsprekers, versterkers en verlichting moeten ten alle tijde onder spanning blijven staan.

Maar maakt u zich geen zorgen: zolang het vereiste geluidsniveau niet onder de wettelijke norm zit (gemiddeld 90 à 95db) treden wij graag op.

Is dit bij u niet mogelijk, dan bespreken we graag de Silent disco opties.

IDEALE OPSTELLING

Helaas komen we nog al te vaak tegen, ook bij nieuwe zalen, dat geluid en DJ booth niet ideaal opgesteld kunnen worden. In een moderne setup staat het geluid niet meer naast de DJ, maar tegenover of verspreid in de zaal en staat hij/zij ook niet opgesteld ver weg van het publiek maar idealiter dicht bij zowel de dansvloer als het zittend publiek zodat maximale interactie mogelijk is. Het is uiteraard geen must, en we passen ons aan, maar dit is onze ideale opstelling.

LIVE OPTREDEN EN KARAOKE

Daar waarbij een DJ prestatie we bij voorkeur tegenover onze geluidsinstallatie staan, is de licht- en geluidsopstelling zoals hieronder weergegeven een verplichting bij Live optredens en Karaoke. Enkel op deze manier heeft de technieker volledige controle over het geluidsniveau in de zaal en kan het podium perfect verlicht worden.

Tot slot nog een verzoekje van onze Deejays….

Vanaf een prestatietijd langer dan 5 uur (vanaf aankomst) noteren wij in onze Ryder dat een beperkte catering moet voorzien worden voor onze mensen. We nemen dit op in onze overeenkomsten maar vaak wordt de Deejay over het hoofd gezien tijdens het feest zelf. We zijn echter niet veeleisend. Bij volledige catering vragen we zelfs uitdrukkelijk om ons niet bij de volledige gangen te betrekken maar eenvoudig enkele broodjes of snacks te voorzien zodat we tijdens de prestatie optimaal blijven. Naar drank vragen we 2 liter plat water, liefst in grote flessen, aan de DJ booth.